Merhaba sevgili kitapseverler! Oscar Wilde'ın tek romanı olan Dorian Gray'in Portresi aynı zamanda yazarın en bilinen kitaplarından. Gerek konu gerekse ilerleyiş olarak çok başarılı bir eser olduğunu söyleyebiliriz. Kitabımız Dorian Gray
ile ağırlıklı olmakla beraber Basil ve Lord Henry karakterleri üzerinde
duruyor. Yazara göre karakterler şu şekilde; "Basil, ben olduğumu sandığım
kişi. Henry, dünyanın ben sandığı kişi. Dorian Gray, benim olmak istediğim
kişi."
Basil Dorian Gray'e büyük bir tutkuyla bağlanan, hayattaki tek gayesi sanattan ibaret olan bir ressam. Dorian ile karşılaştığı ilk anda ruhuna vurularak onu resmetmeye başlar. Eserine kendi duygularını o kadar iyi yansıtır ki, Dorian için duyduğu sevgi ve tutku eserine adeta gerçekmiş gibi yansır. Hal böyle olunca da hem tabloyu hem de Dorian'ı herkesten saklar. Bir gün Basil ile Lord Henry'nin sohbetleri sırasında Dorian gelir. Henry ilk andan itibaren Dorian'ın saflığından etkilenir ve onun içinde bastırdığı duyguları dışarı çıkarmak için çabalar. Henry'nin akıl oyunlarından ve ikna edici konuşmalarından etkilenen Dorian kendini sorgulamaya başlar. Basil'in yaptığı tabloya baktıkça kendine olan hayranlığı büyür, hatta dış görünüşünden o kadar etkilenmeye başlar ki yaşlanmamak için ruhunu Şeytana satar! Ve böylece Dorian'ın kötülüğü yüzüne değil portresine yansımaya başlar.
Kitabımız Dorian'ın tutkularını açığa çıkararak kendini bulması etrafında dönüyor. Özellikle yazarın işlediği 'dışı iyi olanın içi de iyidir' algısı beni çok etkiledi. Dorian'ın dış güzelliği öyle göz alıcı ki, çevresindeki insanlar onun kötülük yapacağını asla düşünmüyor. Dorian'ın yaptıklarından asla pişman olmaması beni şaşırtmıştı, kitabın sonunda bile pişman olup olmadığından emin değilim. Beni en çok etkileyen bir diğer unsur Lord Henry'nin konuşmalarıydı. O kadar akıllıca ve kurnazlıkla zihninize sızıyor ki, söylediği yanlış olsa bile siz doğruluğuna inanıyorsunuz. Okuyucuda bile bu etkiyi yakalaması yazarın en büyük başarılarından biri bence.
Kesinlikle okuyun, seversiniz demeyi çok istesem
de zevkinize hitap etmiyorsa sıkılacağınız bir kitap olabilir. Dorian Gray'in Portresi büyük
bir övgüyle bahsedilse de her insana hitap edeceğini düşünmüyorum. Ama yine de
bir şans vermenizi çok isterim. En azından kendinizi sorgulamaya götürecek bir
kitap. Keyifli okumalar, kitapla kalın!


Yorumlar
Yorum Gönder